AJ

Jag va alltså ett offer för snön på motorvägen... Men det är jag som bär ansvaret.

I tisdas skulle jag åka hem från Helsingborg. Jag kom ca tio mil- Sen tog det stopp. Jag känner att jag måste berätta detta men på mitt sätt.

Jag körde i ca 80 km/h på motorvägen som brukar vara 120 km/h hastighet men just den dagen va nedsatt till 100 km/h. Jag ligger bakom en lastbil. Helt plötsligt får min bil sladd. Jag lyckas inte få bort det. Kör in i en vit reflexsstople på vänstersida (tack gode gud att ingen körde om mig just då) bilen vänder sig i ett halft varv. Just där är det öppning så man kommer över på andra sidan på motorvägen. Där räcket ska börja igen kommer bilens rumpa och slår i. Bilen åker ut på andra sidan motorvägen men ställer sig så bra så den inte står i vägen. Jag går ur bilen och ringer larmnumret. Lyckas stoppa en bil som hjälper mig för jag är i chock. Gråter, får knappt fram ett ljud. Räcker över telefonen till mannen som jag lyckades stoppa. Han tar över samtalet. Hans fru försöker trösta mig.

Innom loppet av fem minuter har polis, bärgare och ambulans hunnit komma till platsen.

Jag undersöks. Har ont som tusan på vissa stället men det är musklerna. Kommer göra ont ett tag men iallafall så lever jag. Igår va jag på jobbet. Det gick bra.

Alla säger att jag haft änglavakt. Jag tror det stämmer.

Har fått väldig respekt för att ens köra bil nu. Efter olyckan när jag suttit i ett fordon och det fordonet har fått sladd har jag börjat lipa...Kommer kanske aldrig mer sätta mig i bieln och köra de nästan tjugo milen till Helsingborg. Får åka tåg och eller buss istället. Kommer låta bilen stå när det är snö på vägen.

Min kära Meg- Megane är skrot men jag ska vara glad att jag lever. Bilar finns det många av. Har börjat kolla lite smått nupå blocket.se. Verkar luta åt att jag kanske köper en Volvo. Typ 745 eller 945. Mr X säger att volvo är en säker bil att sitta i om olyckan är frame. Pappa verkar vilja att jag ska ha en Audi. Finns en på blocket som har verkar kåt på. Jag sa till han att köp du den själv då!

Om det blir en Volvo blir jag ju SVENNE som tusan. Villa, Volvo, Vovve...

Ps: Haft kontakt med försäkringsbolaget och skadorna på mig är dokumenterade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0