Nyhets bomb?

Nu ska ni få veta en nyhet. Det kan komma som en bomb för många av er?

Som vissa av er vet? Så har jag sökt jobb som en tok och nu har jag hittat/ fått ett till. ( Jag jobbar ju 50% och har sökt ett annat ca 50% jobb )

Den 14 februari i år var jag på intervju och fick jobbet.

Jag ska mjölka på en gård som Ligger i Fjärås ca 2 mil hemifrån. Gården heter Avan gård. Mer känns som Rossared för vissa? Jag kommer säker skriva Rossared!

De ska börja mjölka tre gånger om dagen för kossorna mjölkar 11000 liter var per år i snitt. Det gör att från många kor rinner det ur spenarna så då tog Mats och Birger som båda jobbar där beslutet att kossorna ska mjölkas tre gånger per dygn.

Sommaren 07 hade jag apu på gården och var där samanlagt 4 veckor.
Det va nog en bidragande faktor till att jag fick jobbet.

Jag och en annan tjej ska dela på kvälls/ natt mjölkningen.
Det betyder att vi får 15 pass var i månaden.
Eventuellt är arbetstiderna 21- 01 på kvällen/ natten. 15 stycken 4 timmars pass i månaden blir ca 40%

Det bästa med arbetstiderna är att alla timmarna är OB!
Så en massa ob tillägg=)



En tjej som jobbar på granngården hemma är det som jag ska dela passen med. Idag så åkte hon och jag till Rossared och hälsade på.

Vi bestämmde även att vi ( Alla som jobbar på Rossared ) ska bowla nästa onsdag i Kungsbacka vid 20. ( Fan vad jag får skynda mig! Slutar 19 hos Stellan. Ska hinna duscha och äta. Det tar ca 40 minuter till Bowlinghallen. Hoppas jag och Louise kan samåka dit! )

Imorgon när jag är ledig ska jag antagligen åka till Rossared och kolla på under en mjölkning. Men det beror på om det blir snökaos som jag har hört att det ska bli? Jaja den som lever får se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0