Däck

Underbar dag för att byta till SOMMARDÄCK PÅ BILEN. Öppnade bagaget på bilen och kolalde däcken. Ja jag har haft tre i baggaget! Men sen såg jag att de va M S märkta=) Mudd and Snow alltså så man kan ha de året om typ... Även om det är bättre att ha `riktiga vinterdäck på vintern` Och jag har ju dubb däck på vintern. Böhever dock ha två nya till ästa säsong

Skit samma fick bytt däck iallafall. Ja jag fick för mamma trots att det är PÅSKAFTON idag



Vinter däck med dubb           Sommardäck 



M+S (Mudd and snow)



Ett litet tips nu eller nä det kan vara super viktigt!

Om man kör mycket på landsvägar på vintern och man vet med sig att vägarna sköt dåligt så bör man inte ha M+S däck. De är sämre i vinterväglag än vad `riktiga` vinterdäck är. Det har körskloan sag. Bilprovningen har sagt det och statistik över olyckor visar på det också...

Men M+S däck är super bra om man bor i stan och inte kör så mycket bil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0