Tvätt

När jag kom hem från jobbet förut vid kvart över sju gick jag till Duschen. Och så slängde jag arbetskläderna i tvätten. Dagens och från igår och en gång till. Så tre byxor och tre t- tröjor.

Ja jag erkänner att jag tvättar arbetskläderna efter att jag använt de en gång. Oftast en gång. Ibland kan det bli två gånger men det är inte ofta det händer för det är inte så jävla trevligt att dra på sig arbetskläder dagen efter som man haft dagen innan som är dränkta i skit och intorkad mjölk. Luktar förjävligt. Kliar. Klabbar fast sig mot kroppen och så får jag iblad utslag av det. Det är sant.

Men som kompensation så använder jag inte tvättmedel då jag tvättar kläderna. Mamma säger att det finns kvar i maskinen? Vet inte om jag ska tro på det. Men idag så gjorde jag ett undantag på det. Jag använde mer tvättmedel än vad man borde använda men som sagt jag tvättar ju arbetskläder två gånger i veckan i snitt så nu blir det flera månader utan medel...

          

Å vad jag längtar efter varmare väder då man hänger tvätten ute. Luften går igen. Kläderna lir så vädrade och luftiga. LYX.

Å

Kommentarer
Postat av: Brageamy

i love this page keep it up.

2012-08-06 @ 12:44:36
URL: http://brageamy.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0