Stress

Stress på jobbet- JA! Har känns mig jätte stressad nu dessa dagar efter semestern.

* Det jävla ensilaget måste man trycka fram sakta. Det tar fan över 30 min att ge alla kor ensilage. Och det gör man två gånger så över en timma.

* Sen är det 9 kor som mjölkas efter!
En kortison behandlad. Hon hade en mage som låg fel men som nu är fastsydd.
Fyra nykalvade
En med höga celler
Tre med synlig mastit. Behandlade de också


Lägger ca två timmar på mjölkningen plus städning i mjölkrummet och iordningställning inför nästa mjölkning
Lägger över en timma på ensilaget
Sen lägger jag tid på att skrapa rent under korna. Strö under korna. Hämta korna från betet...
Och allt ska man hinna på ett 4 timmars pass... Fast just nu skiter jag i 4 timmar. Bara djuren har det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0