Alien? Utomjording?

I måndas när jag gick sista brunst rundan på jobbet precis innan jag gick hem så såg jag att en kossa hade något slem på svansen. Det var inte färgat som vatten och det var segt som tusan. Så jag tänkte att det kan vara det första brunstvisningen eller så kan det vara kalvslem.

( Jag är inte bra på att förklara slem och skulle jag försöka förklara mer skulle jag behöva ha bilder! )

Så jag skrev ju upp Brunstig eller Dräktigt och så kossans numemr på en lapp så Stellan och Anita skulle se det morgonen efter.

När jag kom till jobbet på tisdagen dvs dagen efter så såg jag att samma kossa hade var istället för slem. Jag ringde Stellan för att berätta och han sa att han visste. Kossan håller på att ´kasta´ dvs hon får missfall...

Anita trodde inet att det skulel komma ut ett foster? för det hade runnit ur så mycket var och fult slem ur kossan hela dagen och hon hade legat och krystat som en dåre

Det kom inget den tisdagen... Men på onsdagen när jag kom till jobbet så låg den där. Den där såg ut som en Alien vid första anblicken! Eller en utomjording.

Vid andra anblicken blev jag äcklad.
Vid tredje så kom tankarna, känslorna

Kossan hade varid dräktigt sedan i mitten av Juli så hon hade gått ungefär halva tiden ( De är dräktiga lika länge som en människa dvs 9 månader ca )

Ska försöka förklara hur alien såg ut nu : Tänk er en katt. En katt i storlek mellan kattunge och fullvuxen. Smala långa ben. Smal svans. Öronen stod inte ut vet inte om den hade några? Päls hade den inte. ( De får pälsen den sista månaden i magen. ) Vikt kanske ett kilo?. Färg: Rosa, lila röd

Det är fantastiskt hur detaljerade den var. Allt var utvecklat. Utan öronen elller ja utsidan på öronen... Stellan kunde till och med könsbestämma den till en kvigkalv

Även om jag blev äcklad ( Har aldrig varit med om sånt förut och då har jag aldrig heller sett något sånt ) Så var det en riktigt bra upplevelse. Jag lärde mig en jävla massa av det

( Några anledningar till att kossor kastar: Dålig mat. Stress. Dålig miljö. Kalven kan av någon anledning ha dött. Kalven kan vara missbildad. Vi kommer aldrig få veta varför den kossan kastade sin kalv... Även om man kommer undra!     Vi människor kan ju även få missfall... )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0