Marsipan rulle

Jag kände att jag ville testa att göra en anorlunda sak med marsipan? Iallafall har jag aldrig gjort eller sett en precis likadan som denna ( Se bild )

 Jag kallar den för marsipan rulle!


 


500 gram marsipan
ett halvt paket nougat
ca 75 gram choklad
( Grillpinnar )

Av detta receptet blir det 4-5 styckern. Självklart kan man göra törre eller mindre


Så här gjorde jag.

Kavla marsipan så det blir tunt. Ca 3 mm tjock, 15 cm lång och 10 cm bred. Bred på med smält nougat och rulla ihop. Doppa i choklad.

( Eller gör som jag gjorde och trä i ett grillspett och pensla på choklad. Jag hängde dem över en skål så de blir runda och fin. Annas stelnar choklad under och de kan bara ligga på ett sätt. Hoppas ni förstod denna förklaringen )





Till dessa fick jag inspiratin genom att kolla på bilder


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0