Pengar

Jag börjar inse att en kompis som jag har känt i minst tio år Inte är en så bra kompis...

Det känns som att hon utnyttjar mig. Hon svarar aldrig på sms. Eller när man ringer svarar hon bara ca 1 gång av tio. Hon hör bara av sig när det är något allvarligt. Typ att hon behöver låna pengar. Igår var nog ett sånt tillfälle.

Vid halv tio tiden så fick jag ett sms angående julklapp. Hon skrev typ om du itne har köpt något går det bra med pengar för kommer ha en hyra på 7000 kr denna månaden ( Det beror på att hon ska flytta från en lägenhet till en annnan. SÅ sista hyran på en och första på den andra )

Jag svarade inte på det smset.

Det känns som att ger man pengar så måste man ge 500 kr? Men ger man ett paket lägger man ju inte 500 kr på det?! Kanske max 200? Men ger man bara 200 kr i pengar så känner man sig så snål? Men som jag sa till Magnus jag kommer inte få en sak som kostar 500 kr utan max 200 spänn.

Men den här kompis verkar utnyttja mig för att låna pengar. Hon var skyldig mig över 2400 kr i över ett halvår. Jag frågade om hon kunde tänka sig att betala en räkning på 2000 kr ( Skatten på bilen ) Och det kunde hon. Jag smsade nästan varje dag och frågade om hon hade betalat den. Betalar man den räkningen försent så får man körförbud. Hon betelade räkningen 10 minuter innan klockan blev 00 på natten. Tio minuter ifrån ett körförbud. Man kan verkligen inte lita på henne?

Hon kan inte spara pengar för fem öre. Direkt när hon får pengar så är de slut. Hon köper en massa onödig skit som hon knappt har råd med...

Men jag kommer ignorera henne nu ett tag... Komemr få sms som lyder typ kan jag få låna 2000 kr akut till hyran. Men jag vet att lånar jag ut 2000 kr så ser jag inte de pengar mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0