Sakta ner!

Va just ute och skottade fram en bil som kunde ha kört in i pappas traktor...

Detta är vad som hände:

En ung kille skulle upp till våra grannar. Får möte i kurvan precis vid våran gårdsplan. Han får möte av en bil som inte svänger ut på gårdsplanen. Den unge killen måste köra av vägen för att inte krocka. Han är 30 cm från att ha kört in i traktorn... Den andra bilen en Volvo stannade inte. Fy fan. Man kan väll iallafall stanna och se så det gick bra?

Volvo körde enligt den unge killen snabbt i kurvan.

Jag undrad vad det är för fel på människor! Sänk farten. Speciellt nu när det är snö på vägen och när man kör i en kurva på en liten grusväg.

Kan vara så att jag tar åt mig av detta mer än andra just för att jag va med om en olycka...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0