Utelåst

Ska dra hela distorien från början...

Det började med att ajg vaknade vid åtta tiden idag på morgonen. Jag tog på mig kläder och släppte ut Polly. Sen började färden mot Skene och Willys. Skulle handla grejer till morgondagens pizza bak så därför åkte jag tidigt. Tänkte på köer och så. Många handlar på helgen.

Sen kom jag hem. Det va då jag insåg helvetet! Jag hade ingen nyckel. Mamma och pappa hade inte hängt ut en nyckel. Så ingen nyckel helt enkel. Hasse ligger och sover på övervåningen så jag vet att jag inte kan få kontakt med honnom. Han svarar aldrig i telen heller. Jag började funderar på vad jag gör.

Testar att ringa hem för att se så Hasse inte är vaken. Nej det va han inte. Jag ringde pappas mobil som va avstängd. Sen ringde jag min syster för att få telefonnummret till morfar. Ringde morfar. Han sa att han skulle säga till mamma att ringa mig när de kom fram. Jag tänkte att de kanske hade hängt nycklen på något annat ställe...

Det tog ca 30 minuter sen ringde mamma och pappa. De kunde inte göra någon... Under tiden satt jag i bilen och smsade med folk och pratade med folk i telen. Ingen idee att åka till någon vi halv tio på morgonen för alla sover. Va och knackade på hos grannar men ingen verkade vaken.

Sen kom jag på att kanske kanske kanske så är fönstret till pannrummet öppet... Det va det vilken tur jag hade. Tog en stege och klättrade in. Men fan där tog det stopp! Vi brukar ha hunden där inne ibland när vi inte är hemma. Hon är en smart jävel den så vi kan inte ha dörrhandtag på insidan för då öppnar hon... Så där va jag. Började få panik men då hör jag Hasse komma nerför trappan och jag säger Hasse öppna jag är utelåst.

Vilket jävla skratt jag möts av... Och nu sitter jag här inne i värmen efter ca en timma ute i kylan. Så nu är jag jätte tacksam och glad plus att jag är varm=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0