Sorgens dag på jobbet

Två kor finns inte i livet mer utan de är i kosshimlen och springer på en stor fin åker med mycket gräs och många kompisar...

611 kossan som för två dagarsedan fick en kvigkalv fick kalvförlamning och sen blev hon stinn... Idag gick hon bort. Den snälla underbara fina kossan som va min favvo som en gång förut hade genomgått att en mage legat på fel ställe så man fick operera henne. Varför kunde hon inte få leva mer?

707 kossan som alltid skulle ta upp foten och hota lite när man mjölkade henne. Charmig. Hon hade fläkt sig och Stellan hade henne i trädgården flera dagar och tog hand om henne. Hon gav upp. Synd att hon inte fick föda sin kalv som hade burit i magen så länge. Även hon min favvo ko



Kände mig så tom så tom när jag fick beskeden idag. Gick runt och mjölkade i en sorts dvala/ dimma. För mig är sorgen av en ko som man gillat mycket stor. En stund efter att jag kom hem brast det för mig. Tårarna kom. Jag saknar er så 611 och 707


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0