På jobbet idag!

Idag när jag kom till Stellan så va jag inställd på att det skulle vara provmjölkning. Jag börjar göra saker som vanligt. Det vill säga utfodrar kross och koncentrat och sen ensilage. Sen hinner jag inte längre fören Stellan kommer ut och säger att det inte finns vatten. De byter pump eller va det va och de har de gjort i över fem timmar men det jävlas. Han säger också att provmjölkningen är inställd för korna har inte druckit vatten på fem timmar så det blir inga rättvisa resultat... Han säger också att mjölktanken inte är diskad...

Just när Stellan kom ut första gången och sa att korna itne fått vatten, tanken va inet diskad och att provmjölket va inställt så tänkte jag bara kunde du inte ringt och bett mig komma senare?! För då kanske vattnet är klart och tanken diskad... Jaja det är inte jag som är chef...

Jag går och skrapar ner under korna. Sparkar ut ensilaget. Tar fram trasor. Stellan hämtar en spann vatten från sitt hus. Det va det enda som fanns. Måste ha för att göra trasorna blöta eller iallafall fuktiga. Annars är det värdelöst att få kossans spenar rena.

Sen kommer Stellan igen och säger att jag får mjölka utan att tanken diskas.

När jag har ca 20 kor kvar att mjölka så kommer vattnet=)  herregud aldrig har jag varit med om att någon/ några/ många har varit så glada över lite vatten. Det blev rena kriget och jag va i mitten.

Kossorna är två stycken på en vattenkopp. Den kossan som inte drack höll på och buffade på den andre. Kossornas typ kedjor som de sitter fast i lät så jävla högt! Det blir ju mycket rörelse. korna muar/ råmar. Jag går imellan dem för att ta av maskiner. Jag hamnar mitt i kriget... Tror inte det går att förstå hur det va om man inte upplevt det. Det va inte skoj! Jag har tur som inte blev skadad... De enda som hände var att jag fick huvudvärk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0