The day

Nu jäklar ska jag skriva ett långt inlägg! Det har hänt mycket idag.

Vi vaknade tidigt. Klev ur sängen vid 08:00. Gjorde frukost- Kaffe, mackor med ost och paprika plus Kalas Puffar med mjölk på

Vid 09:00 åkte vi mot mataffären. Storhandla skulle vi göra. Här är listan! - Lök, köttfärs, nudlar, taco kryddning, majs, grönsaks wook, grillkött, chips, taco chips, potatissallad, ananas, gurka, godis, cider, tomater, paprika, sallad, taco sås medium, digestive kex, mjukost, riven ost, jordgubbssaft, pulversås, jordnötter, cola, skinka, oboy, banan, muffinsformar,vetemjöl, jäst, vallmofrö, margarin och kaffefilter. Plus att jag vet att Magnus la ner frys påsar också.

Nu kanske ni har tänkt så här: Jaha de ska äta tacos, baka bröd och äta grillat. JA DET STÄMMER! Vi har precis ätit Tacos. VIlle äta något gott idag för att fira mig. För idag har jag haft körkort i ett år! Grattis till mig. Nu har jat ett år kvar på prövptiden. Kämpa på...

Vi var även inne på ÖB och köpte bla smörknivar, kattsand och trisslotter. Får skrapa lotterna senare och se om vi har tur. Håll tummarna för oss!

Efter det va vi inne på Leksakshuset. Magnus köpte något nörd spel?! Och jag fixade två gulliga barnböcker. Det är nämligen så att nästa vecka på lördag ska Magnus på dop kombinerat med bröllop. Så nu är doppresenten fixad=) Ska bara slå in den och så ska Magnus skriva i kortet.

När vi kom hem gjorde vi matlådor till Magnus. Tyvärr fanns det inte sånna nudlar i affären som vi var ute efter så vi tog band pasta istället. Stekte kötbullar som vi hade delat i fyra delar. Kokade grönsaks wook och kokade curry sås. Det blev hela 7 matlådor.

När vi va klara med matlådorna gjorde vi bröd.
Så här gör man degen. Lägg en jäst i en stor bunke. Häll på ca ett kryddmått salt. Låt jästen smällta. Häll på 1/5 dl socker. TIllsätt 5 dl ljummet vatten och ca 14 dl vetemjöl.
Vi smaksatte degen med vitlök. Penslade med ägg och sen tog vi på vallmofrö. Ps om man inte har i vetemjöl så att degen blir helt klibbfri så kan man hälla den i sockerkaksformar. Då smakar inte brödet bara mjöl heller så det va ett tips...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0