Ekobrottsmyndigheten

Angående om igår:

Jag fick ett telefonsamtal från EKOBROTTSMYNDIGHETEN

De utreder tjejen som jag köpte Megane bilen av

Hon lever tydligen på att sälja bilar som inte är registrerade på henne. Hon säljer kanske 70 bilar om året. Det får man inte göra. Och bilen som jag köpte va en sån bil som inte va regestrerad på henne.

( Han som jag pratade med sa att jag itne gjort något fel )

Jag fick svara på frågor angående köpet.

Var hittade jag bilen?
Vad kostade den?
Fick jag kvitto?
Hur betalade jag? Kontant?
Hur såg tjejen ut?
Var kollade vi på bilen?
Provkörde jag den?

Eftersom jag kom ihåg väldigt mycket från just det tillfället. Så babalade jag på om precis allt. Hur många barn hon sa att hon hade. Vad hon sa att hon hade för jobb och var hennes make jobbade. Allt sånt sa jag till han på ekobrott

( Det va ju min första bil och just när man köper den, det kanske man kommer ihåg väldigt länge )

Tror att jag pratade med han i ca 15 minuter!

Sen efter ca 30 minuter när jag va på väg mot jobbet så ringde han igen. Då sa han nu läser jag upp vad Anneli sa i Förhöret. Jag vet inte om han sa i Polis förhöret eller om han bara så förhöret. Tyckte Polis?

Även om han sa att jag inte gjort något fel så blir det ju en mardröm för mig. Att få svara på frågor. Visst jag vill ju hjälpa till. Jag vill ju hjälpa myndigheter men ändå. Att prata om en bil som man inte längre har på grund av olyckan, det känns ju inte så skoj...

Men eftersom jag ville hjälpa till så sa jag till han att jag skulle kolla igenom min mobil på nummer som inte står regade på någon i min telefonbok. Jag kollade alla de numren på hitta.se.  De som inte fanns där som någon träff ( Kontantnumren är ej regade då ) Alla de numren skickade jag till honom. Va ca 10- 15 nummer... Ett av de numren måste vara hennes. Iallafall de numret som hon hade då

Plus att pappa har kollat på blocket efter bil ( Han köpte ju en bil för någon månad sedan och då såg han ibland bilar som hon sålde. Samma namn oh samma bostads stället är ingen slump. Plus att när han jag pratade med igår sa att de lever på att sälja bilar och säljer kanske 70 bilar om året då fattar man ju att det verkligen va hon som sålde de bilarna också som pappa sett anons om. Pappa har ju verkligen tänkt att det va något skumt hon höll på med som säljer många bilar...

Så för att hjälpa till ytterligare så kolalde jag på blocket om hon hade någon bil ute just nu - Men det hade hon inte.

Mamma sa att hon kanske sitter inne? Eller så vet hon att de utreder henne och att hon ligger lågt nu?

Meganen som jag köpte ger bara otur med sig

Vistt detta är väll lite spännande också samtidigt som det inte är så jävla skoj

( Jag var inte ensam när jag köpte bilen. Mamma, Pappa och mitt ex va med så det va inet bara jag som blev lurad. Men vistt nu har man ju lärt sig att inte köpte en bil från någon som inte står som ägare. Även om människan som säljer bilen säger att det är makens bil! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0