Like a prayer

Alla vet väll om att Jay hade använt droger igen? Under idol... Därför tycker jag inte att han ska vinna. Han sänder fel signaler. Men bara för att han använder droger betyder det inte att hans sångröst inte är bra för den är sjukt grymt bra!

Så därför blir dagens låt Like a prayer som Jay sjöng i fredas

( Bara för att de inte sjunger hela låten så lägger jag även upp originalet. Men jays version är bättre än originalet )


Ja jag vet att jag itne lagt upp någon låt på länge? Men ska bättra mig. Man har inte riktigt tid eller intresse för bloggen när Magnus är hos mig eller när jag är hos han...

   

Jays version
http://www.youtube.com/watch?v=SaAUYolmIuQ

Madonnas version
http://www.youtube.com/watch?v=oMCbtyBdZZ4



Som ni vet är jag svag för rockers? Haha iallafall för deras röster för rockersen är itne så jävla snygga?! Dessutom har jag min älskade Magnus <3

Måste bara säga att det som jag speciellt gillar i Jays version är just hur han sjunger detta i texten:
I wanna take you there  In the midnight hour I can feel your power




Life is a mystery, everyone must stand alone
I hear you call my name
And it feels like home

Chorus:

When you call my name it's like a little prayer
I'm down on my knees, I wanna take you there
In the midnight hour I can feel your power
Just like a prayer you know I'll take you there

I hear your voice, it's like an angel sighing
I have no choice, I hear your voice
Feels like flying
I close my eyes, Oh God I think I'm falling
Out of the sky, I close my eyes
Heaven help me

(chorus)

Like a child you whisper softly to me
You're in control just like a child
Now I'm dancing
It's like a dream, no end and no beginning
You're here with me, it's like a dream
Let the choir sing

(chorus)

Just like a prayer, your voice can take me there
Just like a muse to me, you are a mystery
Just like a dream, you are not what you seem
Just like a prayer, no choice your voice can take me there

Just like a prayer, I'll take you there
It's like a dream to me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0