Korsningen

Varje gång jag kör från jobbet så är jag livrädd. Livrädd för krysset. Sandvad krysset.

Människor vet inte hur de ska köra?


Nu ska jag berätta vad felet är.

För att göra det enklare för ett att förstå korsningen? 
 Från gbg mot Skene
 Från Sätila mot Hyssna kyrkorna ( Har stopplikt )
 Från Skene till Gbg
 Från Hyssna kyrkorna till Sätila ( Har stopplikt )

Jag kommer och kör från Skene hållet mot Gbg hållet men ska svänga av mot Sätila. När jag kommer till Krysset ska jag köra in till Sätila ( Vänstersväng i korset ). Man när ser att det kommer en bil från gbg som ska köra in till Kyrkorna ( Vänster sväng även för den bilen ). Då ska man ju möta varandra innan man gör svängen eller hur?

Men det är det som är fel! Jag vet inte hur många gånger jag fått ställa mig på bromsen för att folk genar och struntar i att mötas innan man gör svängen. Det är ju för fan livsfarligt. Jag tutar och hoppas att folk får tankeställare.

Jag kör aldrig snabbt i den korsningen och det är väll det som gör att jag har en bil som är hel och fin! Men frågan är hur länge det komemr vara så? 

Jag har fått nog för längesedan. Har börjat funderar på att vända mig till Markbladet ( En tidning som är lokal )... Men en liten notis räcker inte! Folk tar inte åt sig. Det måste vara en stor sida? Så frågan är om man ska maila Markbladet eller vad man ska göra. Eller om man ska höra av sig till Vägverket. För något måset göras!

TIPSA MIG!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0