Monster



Nu ska jag berätta om Magnus och mina monster... Bakelserna som vi bakade igår

Recept: Eftersom Magnus internet är segt så försökte jag ur huvudet gåöra en tårtbotten. Man kan enkelt hitta prinsesstårta på nätet och använda sig av det receptet till själva kakan. Men så här gjorde Magnus och jag:

Ugn 175 g  15- 20 muffinsformar


fyra ägg
tre dl socker
en tsk bakpulver
en matsked vaniljsocker
en dl potatismjöl
två dl vetemjöl

Börja med att vispa ägg och socker pösigt. Blanda i resten av ingredienserna och rör så det blandas rejält. Häll sedan smeten i muffinsformar. Grädda i ugn i ca 10- 15 min. Låt svalna

Vispa grädde. Kanske med karamellfärg?

Gör iordning vaniljkräm. Blanda vaniljkräm med sylt.

Dela muffinsen. Smeta ut vaniljkräms blandningen och sätt sedan på muffinslocket.

Smeta på grädde på hela utsidan.

Lägg på marsipan

Om ni vill gör ansikte eller liknande med glasyr



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0