Hundbälte

Jag skulle ju beställa en hundsele med bältes grej från HUNDZONEN.SE. När jag va inne på deras sida häromdagen så fanns den inte. Så då fick jag beställa från ett annat ställe. Idag kom den. En skit bra sak som var fan svår att lista ut hur den skulel sitta på. Ingen bra bruksamvisning eller bild men min kvingliga list klurade ut det!

Så nu får Polly åka bil lagligt. Antingen ska man ha hunden i sele med bältesgrej eller så i bur. Har man hunden i bur ska buren vara stor nog. Finns mått på det. Har man hunden bältad ska den sitta i baksätet.

Hundar ska inte vara lösa i bilen. Det är inte lagligt. Gör dig själv och andra trafikanter en tjäns och ha hunden bältad eller i bur. Allt annat är en säkerhetsfara

      


  


En liten kostnad för något som är en säkerhet. Selen kostade 139 och anslutningsremen kostade 69 kr.

Kimelle beställde jag ifrån





Anslutningsrem Till Bilsele
Hunden har på sig en sele. På selen fäster man denna grejen ( Se bild ) Sen sätter man fast den där man knäpper fast bältet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0