Hund i bur

Har precis mailat till Polisen och frågat vad det är för bestämmelser om hundbur i bil. Eftersom jag ska köpa en kombi bil. Blir det inte den 855 som jag bloggat om kommer det ändå bli en annan!

Polisens mail i Kinna - [email protected]

Så här skrev jag:

Hej jag heter Anneli Johannesson.

Jag har lite frågor / undringar angående hund i bil.

Jag har en västgötaspets och nu ska jag köpa en kombi bil så att Polly ( Hundens namn ) kan följa med mig när jag åker bil.

Har hört talas om hund bälte?

Men tycker att hundbur låter som ett säkrare alternativ. Det är därför jag ska köpa en kombi bil. För att ha en hundbur. Nu undrar jag vad det är för måttbestämmelser som gäller?  ( Har som sagt en västgötaspets. Hon väger ca 12 kilo. Mankhöjd runt 33 cm. Läng vet jag inte riktigt men uppskattar till ca 60 cm lång )

Och så har jag en fråga till. Om hundbur. Är det ´bara´ att ställa in den i bagaget på bilen eller ska den sitta fast på något sätt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0