Ny tid

Ny arbetstid på Rossared / Avan gård...

Birger kom dit igår mitt under mjölket och sa att de diskuterat nya arbetstider på kväll/ natt. Vi ska börja mjölka 21:30 och inte 21:00. Det betyder att vi slutar 01:30 och inte 01:00... Fast vi går ju när vi är klara så kan ju bli att man är klar 01:00 ändå.

På tal om Rossared / Avan så jävlades det igår. Mats hade hållt på me disken så när jag kom jävlades det så jag fick ringa han. Sen när kossorna var i gropen stod det att alla hade mjölkats. Jag hade råkat få på morgon mjölket och då visade det att de redan var mjölkade. Fick ringa efter hjälp igen. Sen efter mjölket jävlades disken så fick ringa och Väcka Fredrik halv ett i natt! Hoppas det löste sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0