Schemat

Igår skrev jag ju att jag måste ringa Mats och prata om schemat.

Det beror på att han har lagt in mig så att jag jobbar 4 av 5 helger!


Jag jobabde den helgen som precis har varit. Jag ska jobba på lördag som är sista dagen i april. Jag ska jobba på söndag som är första dagen i maj. Sen på det nya schemat för maj - juli att jag ska jobba första hela helgen i maj. Dvs tre helger i rad. Sen är jag ledig en helg för att sedan jobba helg igen = 4 av 5 helger.

Man tycker ju att den som lägger schemat kan tänka till lite om det är meningen att man ska jobba varannan helg eller två helger i rad och sen vara ledig två?


Dessutom så är det inte skoj när man får jobba varje högtid/ röd dag.

Påskafton. Påskdagen. Dessutom är jag inlagd att jobba Valborgsmässoafton, Sveriges Nationaldag och Midsommarafton! Han har prickat varje sak han kan!

Men jag pratade med Louise i helgen när jag hade upptäckt det. Hon fyller år den helgen när jag skulle vara ledig efter att ha jobbat tre helger. Så det betyder att hon är schema lagd att jobba på sin födelsedag så hon kunde tänka sig att byta den helget mot helgen innan. Det betyder för mig att jag kommer jobba två helger. vara ledig en och sen jobba två helger igen. Lite skönare än att jobba tre helger i rad.

Måste ringa Louise och prata igenom helgbytet.

Tror inte det är någon idee att ändra mer på schemat. Det blir så rörigt då! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0