Tre små missar

Fick göra allt själv igår på nya jobbet. Det gick över min förväntan.

Tre små missar var det bara!

Miss ett - Glömde öppna grinden till samlingsfållan ( Där de väntar på att mjölkas ) Men det märkte jag ju när kossorna inte kunde gå så jag öppnade den.

Miss nummer två - var att jag mjölkade en kossa som trespent bara för att hon hade dålig mjölk i en spene plus att hon var markerad som trespent i datan... Men Birger kom och såg det och sa att det var fel... HMM

Sista feler var - Jag hällde i för lite syra i mjölktanken till kalvarna. Det jag trodde var 1 dl var bara 0.5 dl. Missförstånd alltså.

För er som inte vet vad en kalvamma är kan jag enkelt beskriva det med att kalvarna dricker mjölk nrä de själva vill och mjölken finns i en mjölktank och går via slang till där kalven står och dricker.   ( Hittade bilder )

  

De är så gulliga de små liven när de står och suger i sig mjölk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0