Min plats! Flytta er!

Å vad arg jag blir!

När jag kom hem från jobbet var Henke, Ellen och Malin kvar.

( Henke och Ellen är ju vid kyrkans barntimmarna eller vad det heter i Stäila på torsdagar och när det är kvar kommer det hit och äter. Sen vid kaffet någon gång kommer Malin. Hon har jobbat. Henke är pappa ledig nu )

Så det stod alltså två bilar som var deras på två tomma parkeringsplatser. Min eftersom jag inte var hemma och så min brors eftersom hans bil är på lagning. Så jag stod på gårdsplanen med bilen igång. Ingen verkade märka något. Jag ringde in. Malin svarade! ( Varför hon nu gjorde det för hon bor inte här! ) Då skulle Henke och Malin klä på Ellen. ( Varför de ska vara två vet jag inte! ) Men Malin säger att det dröjer bara två minuter.

Så jag stannar kvar ute. Två minuter är ju ingen tid. Dessutom skulle jag få flytta bilen senare och det vill jag inte!

När det gått fem minuter och ingen har kommit ut börjar mitt tålamod försvinna. Tio minuter efter jag ringde in kommer de ut.

Nästa gång kan någon komma ut och flytta båda bilarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0