OKÄNT

Tack den/ det som 07:09 idag på morgonen ringde från OKÄNT nummer och väckte mig. Ja du läste rätt. OKÄNT INTE DOLT

Jag svarade inte för jag tog inte i telefonen så såg inte heller att det va okänt. Glad att jag itne svarade men man undrar ju vem det va!?

Jag har varit vaken sedan dess. Har sovit kanske 5 timmar max i natt så ville sova till 09 ca men när okänt ringde kunde jag inte somna om.

Jag började söka på google på form men jag fick ingen klarhet i vad okänt är.

Någon trodde dolt var samma sak som okänt
Andra trodde att det va folk som ringde från en telefon automat? Vem fan skulle ringe mi 07 från en automat?!.
Några trodde kapning?
Vissa trod det är samtal från utlandet. Men nä för då visar de numret. Jag vet

Ingen som vet?
Jag blir ju rädd

Nu får ni gäran säga att jag tappat förståndet men börjar snart tro att det kan vara utomjordingar eller något sånt!


Detta är kopierat från ett forum:

Hej !
Min fru får samtal från Okänt nummer. Står bara så i display. Försökt att svara men ingen där. Man hör inte att någon lägger på men det är helt tyst. Vad göra ?? Anders,


En annan skriver så här:

har ringt ett okänt nummer till min mobil, stör mig att man inte ser numret så man kan söka upp det utan det står bara okänt.. första gången jag svara pratade den på engelska, blev rädd så la på :O sen lät jag bli å svara, men tillslut svara jag igen, bara brus, låter som nån sitter i en bil,, sen ringer den när jag lagt på, svara igen hör svagt pga bruset men låter som den prata på asiatiska :S nu ska jag alrig mer svara, börja bli trött på de här. cazzie,


Detta hittade jag på ett annat forum.

Min uppfattning är att "Dolt nummer" är när tekniken förstår att avsändaren inte vill visa vart de ringer ifrån. "Okänd" är när systemet inte kan reda ut vars det ringer ifrån.


Så om det nu är så att systemet inte kan reda ut vem det är? Vem är det då som ringt mig?!

Ingen jag känner är utomlands, jobbar som telefonförsäljare, och dessutom så ringer typ bara Magnus och min chef till mig. Ibland familjen... Ibland någon kompis. Ingen har dolt nummer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0