Äkta potatismos

Idag blir det som ni säkert förstod pga det tidigare inlägget? Ungsbakad falukorv som kommer serveras med potatismos



Eftersom formen var liten fick jag improvisera lite. Det ligger fint hackad lök under tomatkrossen!...
Ställ in formen med korv, tomatkross, lök och kanske senap? Ketchup och ost på? In I Ugnen som är 175 grader varm i ca 30- 40 minuter.


Moset är självklart hemmalagat! Vad annars?!

 Så mycket jobb är det inte med att göra äkta mos!

Skala potatis. Skär bitarna. Koka i ca 15 minuter eller till potatis bitarna är mjuka. Sen häller man av vattnet. Tillsätter en klick smör och ltie mjölk. Vispar, Kanske får tillsätta mer mjölk om det är för ´ klistrigt ´ eller mer smör om det är för ´ löst ´. Saltar och pepprar gör man efter egen smak!  ( Jag vet att jag inte kan förklara så bra! Men jag hoppas att jag får er att bli inspirerade! )


Har stått och skalat potais... En potatis gröpte jag ur rätt mycket i!



Tänk om potatisar har känslor? Tänk om den skriker hjälp jag är naken och har ett stort hål?! Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0