Missar födsel? för handboll

Älskar man handboll så gör man...

Fredrik Larsson på offensiven.

GÖTEBORG. Fredrik Larsson byts in i VM-truppen inför ödesmatchen mot Polen.

Han är nu beredd att missa födseln av sitt barn.

– Jag ska vara kvar här. Min sambo är jättepositiv till att jag ska ta chansen, säger han.

Förbundskaptenerna Ola Lindgren och Staffan Olsson väljer att göra ett byte i VM-truppen.

Lukas Karlsson petas och Fredrik Larsson, reserv på plats, kallas in till matchen mot Polen och resten av VM.

– Det var anfallsspelet som havererade mot Argentina och vi tycker att Lukas inte har formen för dagen, säger Ola Lindgren på dagens presskonferens.

– Fredrik är en mittnia som kan styra det kollektiva spelet. Vi stressade på mot Argentina och måste ha klarare linjer i anfallen.

Falskt alarm

Samtidigt är födseln av Larssons första barn beräknad till morgondagen.

I inledningen av VM lämnade Larsson truppen för att köra till Stockholm och sambon Malin då man misstänkte att barnet var på väg att födas. Men det var falskt alarm och i fredags återvände Larsson till truppen.

Om din sambo ringer i morgon och säger att nu är det på gång – hur gör du då?

– Jag ska spela matchen.

Du är beredd att missa förlossningen?

– Jag ska spela matchen.

Sen tar ni ett nytt beslut efter matchen eller?

– Det kan mycket väl dröja en och en halv vecka till, till efter VM. Och då har vi ett datum då vi planerar en igångssättning.

Men är det sagt att du ska spela alla matcherna som är kvar i VM?

– Jag är inte inskriven bara för en match. Jag är inskriven för att vara med det som är kvar.

Och det har du och din sambo också sagt?

– Ja, absolut! Min sambo är jättepositiv till att jag ska ta chansen.

Och vara kvar här?

– Ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0