Arg

Jag har precis varit vid banken för att spåra mina 1000 kr som det blev fel med.

För att göra detta begripligt nu skriver jag utförligt vad som har hänt:


Fredag den 10 juni lånade jag ut 1000 kr till en människa som Nisse ( Magnus bror ) känner. Jag satte in pengar på kontonumret som jag fick från Nisse. Det kontonumret ska tydligen vara till tjejens son. Tjejen har sagt till Nisse att hon inte har ett bankkort just nu?!

Iallafall. Tjejen säger till Nisse att pengarna inte är på sonens konto. Hon säger att hon glömde skriva en siffra i kontonumret.

Jag tycker att allt låter väldigt konstigt?! Inte har bankkort. Fick en dålig förklaring på varför som jag itne kommer dra nu. Och sen att man glömmen en siffra i något så viktigt som ett kontonummer. Någonstans tyckte jag att det luktade kattskit! Och det sa jag till Nisse och Magnus. Jag frågade även dem om man kan litea på tjejen. Det kan ju vara så att hon fått pengarna men ljuger?! Det avfärdade dem direkt


Så var jag ju vid banken förra måndagen. Då kunde jag inte få hjälp för jag hade inte med mig kontonumret som jag satte in pengarna på.

Men så idag så kollade jag upp numret. Skrev upp det på en lapp. Åkte till banken. Hon som jobbar på banken ringer upp banken som pengarna ska ha skickats till. Jag ber henne fråga om pengarna är insatta på ett konto som xxxx eller xxxx äger. Och det hade pengarna gjort! Pengarna va insatta på tjejens konto den 10 juni! När jag inser att jag hade rätt. att Nisse har blivit lurad / ljugen mot blir jag jävligt arg!

Jag ringde Nisse. Sa som det låg till. Bad han ringa tjejen och fråga varför hon ljuger. Vad fan hon tänker med?! Plus att han skulle säga att jag vill ha pengarna.

Sen ringde jag magnus och sa exakt som det var.


Ni kan ju gissa mitt humör nu!? Plus att jag har mens så gångra humöret några gånger!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0