Påkörd cyklist

Jag har funderat hela dagen på hur jag ska skriva detta men nu blir det så här rakt upp och ner!

Igår på väg till jobbet in i Hallands län såg jag folk på vägen. Jag saktar ner. Tror att det är barn som cyklar på vägen först men sen ser jag det hemska. En påkörd cyklist. Stannar bilen. Trycker ner rutan. Frågar om de vill ha hjälp för de som körde på cyklisten stod där men de hade ringt ambulans. Jag sår skav sår. De på 112 hade sagt att han inte skulle flyttas på... Jag körde vidare mot jobbet och jobabde. tankarna gick mot cyklisten hela tiden!

I natt har jag drömt om det. Sovit dåligt. Tänkt på det. Legat och vritt och vänt på mig...

Jag uppmanar er till att tänka på att hålla avstånd! Och att använda hjälm när ni cyklar! Det räddar liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0