Stressad av åskan

När jag hällde den sista mjölken till kalvarnas tank på Rossared i natt så såg jag en blixt. Direkt så tänkte jag åskan! Hann knappt tänka det innan det kom ett dunder! Tio minuter senare och flera dunder så skulle jag ta ut kossorna. I Panik sprang jag ut och in från åkern och ladugården. Hukade mig fram när jag var ute för att inte träffas av blixten. Hade panik. Blev stressad. Fixad i ordning det sista med disken och spolningen.

Gick in. Duschade. Ja i åskan! Men vad skulle jag göra. Bytte om. Satte mig i bilen. Åskan var rakt över Rossared. En km bort sprang en älg 10 meter framför bilen! Inte nog med det verakde åskan förfölja mig. Vid läns gränsen ( Halland - Västra Götalands Län ) Var blixten så nära att träffa bilen att jag blev bländad!

Tio minuter senare och ca en halv mil hem såg jag ett fyrkantigt flygplan på himelen som lös som fan och verkade stå still. Snart tror jag fan på UFON också!

Väl hemma kunde jag konstatera att åksan var minst 5 km bort. Skönt!

Men jag var stressad och skärrad som fan!

Jag hatar åskan.

Tänk om bilen hade blivit träffad. Det var nära. Fan. Jag har en skyddsängel. Det är jag säker på!

Jag hatar att behöva ta hand om psykiska saker! Tänk om jag blivit grillad i bilen?! Eller på åkern. Som att cyklisten för bara några dagar sedan inte var nog att ta hand om!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0