Oväder igår

Vilket jäkla oväder det blev igår. Jag som var på jobbet stod i mjölkrummet och spolade vatten över ljuver trasorna. Hörde en dunka och började fundera på om det var åska? Gick in i ladan med trasorna och då ko ett muller! ÅSKA!

Då var klockan 15:45

Vid 16:15 blinkade ljuset till. Eftersom jag hade hunnit börja mjölka då så fick jag gå ut i mjölkrummet och ta på vakumet igen.

Vid 16:40 gick elen igen! Jag ringde Stellan. Han var på väg upp för att sätta i elagregatet för det är inte roligt när strömmen går mitt under mjölket! Men strömmen kom efter några minuter och jag fortsatte mjölka.

Så igår regnade det som f*n och åskade plus att jag såg regnbågen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0