Semifinal ett

Ikväll är det dags för semifinal 1 i Eurovision song contest. Tyvärr kommer jag inte kunna se varken semifinal 1 eller  finalen för jag ska jobba =( Men jag kan lyssna på låtarna innan och sen kolla på det på nätet=)

Kanal: 1
Tid : 21:00

Här kommer startnummer och min komentar :


1. Polen: Magdalena Tul - "Jestem"   Skön låt. Härlig pop

2. Norge: Stella Mwangi - "Haba Haba"   Jag personligen gillar inte denna låten. Afrikanska rythmer är inte min sak...

3. Albanien: Aurela Gaçe - "Feel The Passion"   Skön men lite väl tam låt!

4. Armenien: Emmy - "Boom Boom"   Nej detta gillar jag inte!

5. Turkiet: Yüksek Sadakat - "Live It Up"   Uppfriskande. Final? Ja!

6. Serbien: Nina - "Caroban"   Hej då!

7. Ryssland: Alexej Vorobjov - "Get You"  Mycket prat om denna låten men jag gillar den inte

8. Schweiz: Anna Rossinelli - "In Love For A While"   Faktiskt så gillar jag denna låten!

9. Georgien: Eldrine - "One More Day"  Annorlunda och bra

10. Finland: Paradise Oskar - "Da Da Dam"  Denna gillar jag mycket!

11. Malta: Glen Vella - "One Life"  Vad F*N är detta?!

12. San Marino: Senit - "Stand By"   Spänning? Bra röst

13. Kroatien: Daria - "Celebrate"   Skön pop låt

14. Island: Sjonni's Friends - "Coming Home"   Tråkig!

15. Ungern: Kati Wolf - "What About My Dreams?"   Bra röst. Bra låt. Ska till final!

16. Portugal: Homens Da Luta - "Luta É Alegria"   Detta va det sämsta jag hört på länge!

17. Litauen: Evelina Sasenko - "C'est Ma Vie"   Bra röst men det var det enda possitiva!

18. Azerbaijdjan: Ell/Nikki - "Running Scared"   Grym låt. Final

19. Grekland: Loucas Yiorkas feat Stereo Mike - "Watch My Dance"   Jag vet inte om jag älskar detta eller om jag hatar det! Skräll varning?


De länder jag absolut vill ska till final är: Turkiet, Finland, Ungern och Azerbaijdjan


http://svt.se/2.148439/1.2375643/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0